lördag 29 januari 2011

River deep, mountain high...

Idag tog jag mig över ett stort hinder. Jag tog mig i kragen och ringde ägaren till ett hus jag förälskat mig i. Tyvärr var det inte till salu, än... Dessvärre: Huset hade en underkänd murstock, ingen isolering och toaletten i uthuset. Kändes som att det skulle krävas lite mer än min mintgröna Myntrik sparbössa och i dagsläget är inte elefant-rackarn faijt!

Ännu en dröm som bleknar, ännu ett nederlag på husfronten.

Vad passar då bättre än en afton i sann comfort food-anda? Ostfylld, baconinlindad kyckling, vin och fransk chokladkaka med grädde... "-Vad är väl en bal på slottet? När man kan mula mat fulla nyllet..."

Här följer två tips, i form av bilder, på hur man kan snofsa till en trist fest:

  • Ett bordarrangemang: allt som behövs är lite grönt från naturen (dock inte lummer, den är fridlyst men jag har haft min i åratal, innan den var fridly... hrm, harkel), lite torkade apelsinskivor, nötter, äpplen och diverse julkulor. På 40-års-kalaset med jakttema hade de dekorerat med vinglas; ljus både i och på foten = fint. (De gröna ljuslyktorna, eventuellt är de dricksglas, köpte jag på second hand-butik i Sorsele. 6 stycken för 20 kronor. Det var en bra butik vill jag minnas... Mycket att se och billigt.)



  • Snygga drinkglas och var inte rädd att experimentera med diverse drinksmyckning
Happ, då var det söndag imorgon.

1 kommentar: