måndag 17 januari 2011

Sökes:

Ett hus. Med fyra väggar, ett golv och ett tak (helst ett innertak också, helst...). Vatten och avlopp och dragen el är inte fy skam. Det ska också vara inom rimligt avstånd till jobbet på hemmaplan.Renoveringsobjekt, inget problem...

Vilka är vi? En familj, med en helneurotisk mamma, en kaffe- och messmörberoende pappa, en tre-års-trotsig dotter, en 8-årig surf***a till kattdam och en 1-årig socialt lobotomerad katt-tös. Vilka vill inte ha oss som grannar??

Referenser:
Storasyster med familj (om hon kan bortse från alla misslagda kläder, all "försvunnen" mat och barnvaktningen)
Grannen i Arvidsjaur (om han kan bortse från att jag stal alla hans tvättnycklar på 2 röda sekunder och att jag spelade för hög musik (under normalnivå och nu är jag seriös) klockan 4 (JA, FYRA) på eftermiddagen!).

Ett tydligt exempel på vad vi INTE söker... Detta hus saknar ju fyra vägger, det vill säga; ett av kraven.

Så, tips! Någon?

3 kommentarer:

  1. Det stora skolhuset/missiondhuset i Bjursele. Ett till i Bjursele en km upp i skogen. En liten stuga på vår gård..? Det var dagens hustips! Hoppas det går bra på jobbet älskling, du är SÅÅÅ värd det! Kram på dej.

    SvaraRadera
  2. Men det var då inte små krav du hade?! Vem tror du att du är? Snart ska du väl ha trampat jordgolv också?

    (Nej just ja, det har du redan här hemma...)

    ;-)

    SvaraRadera
  3. Med dom referenserna kan det inte vara något problem.
    Jag är dock glad att avståndet är så stort, då behöver jag inte känna någon konkurrens om kaffet och messmöret ;-)

    SvaraRadera