torsdag 6 januari 2011

Inbjudan

Vi blev bortbjudna på go-fika hos Re.do med familj.

Föga anade vi att förutom fika, skulle även kvällen bjuda på trollerishow och berg-och-dalbana:

Efter vägen upp till gårdsplanen lekte sambon rallyförare, dock bara med munnen... Men likt de flesta män saknas simultankapacitet och färden slutade i diket (låter värre om jag skriver så... Faktum är att ena däcket skar ner bredvid vägkanten och framhjulsdriften hade inte mycket att säga till om). Det blev apostlahästarna upp till huset, be om hjälp och sedan fick karln i huset, sambon och grannkarlarna bärga bilen på plan yta.

När bilen var bärgad, kom Loppistomten på besök och lämnade en försenad julklapp, och efter det ställdes fikat fram på bordet: Rabarberpaj och glass = SMASK!

Över fikat diskuterade vi de gågna julbestyrer och framtidsplaner.

Klappen då? Jo, jag visste att jag hittat en läcker ljuslykta (älskar färgen och formen), men inte förrän vi kommit hem fick jag reda på namnet och marknadsvärdet (och beroende på vad som styr kanske den blir mer läcker för andra... Vad vet jag?). Ljuslyktan är en gul Royal Krona, och enligt traderaauktioner ligger de på över 200 kronor... Jag köpte denna för 40 kronor (Erika: förlåt att jag avslöjar priset, men jag är tvungen) och därmed stämplas köpet som ett super-fynd (på Knut'n, vars annars?)!

Hur som haver är du värd minst 1000 sådana lyktor, Erika. Tack för fikat och trevlig samvaro!

Lite bilder från kvällen:
Den gudomliga rabarberpajen

"-Nämen, en kycklinggul lykta!"

Arrangerat kort, men min dotter har talang...

...just nu är hon inne i en suddig period.

3 kommentarer:

  1. Ingen bild på dikeskörningen? ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack än en gång för besöket. Och tack för i kväll. Sitter här och fiser blandning av rischoklad, chokladbollar samt popcorn... Som Maria Montazami skulle sagt: Mums! (Fisen eller godsakerna..?) ;)

    SvaraRadera
  3. Skaffaren: Nej, tyvärr inte. Till sambons lättnad!

    Erika: Det får vi göra om, inte fisen menar jag...

    SvaraRadera