lördag 22 januari 2011

Döh, döh, döh... döh...

Ett av mina favoritprogram är Antikdeckarna på 4:an +. Och ena detektiven; Anders, åker till Kina titt som tätt och söker upp gamla fynd. Önskade att jag hade honom här nu så han kunde hjälpa mig...

På två av våra väggar har jag hängt upp två tavlor (inköpta på kupan i Skellefteå), föreställande två blommor. Dock tror jag att ena tavlan (eller bägge?) är upphängda tokigt. Detta på grund av det som står skrivet på dem. På ena tavlan känns texten rätt (hur jag nu kan uttala mig om detta) medan på den andra verkar texten hamnat snett. Visst känns det som om tavlorna skulle hänga annorlunda?


Det är denna som känns vriden.
Eftersom jag inte är någon ledande expert inom sonologi, är det mycket möjligt jag har helt fel. Men för mig spelar det ingen roll, världen går inte under om det skulle visa sig att jag har haft tavlan hängande åt fel håll i flera år.

Två andra tavlor som pryder vårt vardagsrum är ett fotografi på Steve McQueen och hans hustru (sambons bidrag till våra väggar, men ramen är inköpt på Knut'n), och en kritmålning av ett fång penséer. Och då jag är en sucker for flowers, kunde jag inte låta bli tavlan, fast jag kämpade emot till det sista! Typ 40:- på Knut'n.


Wünderbar...

P.s. Och för er som inte sett detta underbara program, kan jag avslöja att inläggsrubriken syftar på Anders härliga kinesiska som översätts till: Ja. Så jag antar han säger: Ja, ja, ja... ja... D.s.

2 kommentarer:

  1. Joo. Jag kan inte kinesiska, men jag skulle tippa över tavlan åt vänster (ja om du förstår hur jag menar). Både blomman och texten ser ut att vara åt fel håll.

    SvaraRadera
  2. Yep, det är exakt så jag velat göra... Kan du inte ta och läsa in dig lite på kinesisk skrift?

    SvaraRadera