lördag 15 januari 2011

Fredagsloppis

Var på jakt efter en jobbarmugg, så det självklara valet föll på Knut'n efter jobbet. Förutom en helläcker mugg för 10:-, köptes en guldvas med nån typ av emaljering (eller vad man nu kan kalla det) för 15 kronor. Det fanns fler av muggarna, men eftersom jag har så fina muggar redan, behövde jag inga fler. Vasen däremot (som jag redan har 7392523973 stycken av) var sen som gjorde min samling komplett! Nä, den ska vara i lillstugan i Raskens, där jag har ett litet guldtema.



Sedan var jag tvungen att ta kort på några fina prylar som hade kunnat följt med hem, men jag kände att jag varken har plats för eller ork att dammtorka mer prylar.


Nu medan detta skrivs, är det upplösningen på 90-tals-Tracks på P3. Jag tror jag smäller av! Blir så tårmilt nostalgisk att det är ett under att jag kan se skärmen. Musik har alltid varit en stor del av mitt liv, och speciellt i tonåren fanns det en låt för varje känsla,period och minne. Pretty fly (for a white guy) = disco i Hemavan med buss från Malå; Truly, Madly, Deeply = pojkspaning på konfalägret i Klimpfjäll och The Drugs don't work = alla gånger jag satt försjunken i tankar och funderingar. Underbara låtar: underbara minnen!

Och det är det fantastiska med musik, det fortsätter att produceras underbar musik som kan fästas vid nya minnen. Men det lär jag inte veta förrän om 20 år när Dog days are over spelas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar