fredag 21 januari 2011

Val av rubrik...

Idag var det jobbigt, ska skriva ett inlägg om kuddar, och de två låtar jag kan med ordet pillow, passar inte in. Den ena är Chris Cornell (underbara, fantastiska Chrissan, vem annars?): "On a pillow of your bones, I will lay across the stones..." Nä, den passar inte. Den andra är Little Anthony's "Tears on my pillow... Pain in my heart, caused by you." Nä, inte den heller...

I alla fall: här kommer mitt rubriklösa inlägg om kuddar...

Tittade på garner på Knut'n, hittade inga jag gillade, men så fick jag syn på ett broderi. Mina ögon ploppade ut och jag blev helt förälskad (förlåt älskade sambo, nu vet du sanningen). Och inom loppet av två minuter hade personalen plockat fram två till fina broderier = tre stycken följde med hem. Och priset kommer jag inte ihåg just nu, men vad jag vet är att det var på tok för lite för den tiden som lagts ner på arbetet. Kanske betalade 50 kronor för alla.



Jag slet fram dessa på ett av stick-träffarna med kommentaren: "-Titta vad jag har gjort!" De mordiska blickarna som följde går inte att beskriva. Som senare byttes ut mot lättnad när jag avslöjade mitt skämt. Erika var en sömsmån ifrån att hugga mig med nålen; "-It seems that the victim has bled to death due to the multiply stab wounds, caused by something thin and sharp." "Sara, these marks resemble a stick needle." "-Oh my god, you're right Grissom! How can anybody be so cruel?".

 Älskar det här Krasse-motivet. Lovely!
Tanken är att få till kuddar av dessa, men när jag ska hitta tid är för mig oklart. Men tänk efter före det har hänt: Så fint det kommer bli!

Så här i efterhand kommer jag på en svensk version av en engelsk låt, som skulle göra sig bättre än de två ovanstående:

"Återigen gryr dagen, mot din bleka skuldra. Genom frostigt glas syns solen, som en huldra. Ditt hår, det flyter över hela kudden..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar