fredag 29 oktober 2010

Stick och brinn!

Har varit dåligt med inlägg de senaste dagarna, detta beroende på att jag haft fullt upp med stickandet. Efter tisdagens stick-kurs, blev jag så inspirerad att jag direkt efter träningen låg uppe och stickade till sent in på natten. Det skulle bli en fuskpolo till Iris, tyvärr blev den lite trång vid halslinningen, så hon kan inte ha den än. Förhoppningsvis lär jag mig hur man gör om - gör rätt på nästa kursträff. Tills dess får en annan familjemedlem använda den ute i halkan.

(Inte konstigt hon blir knäpp, som vi gör med henne!)

Nu håller jag på med ännu en fusk-polo, men i modellen större. På bilden till vänster ser ni början. Jag älskar det här garnet, det känns somrigt, blommigt och sött (smaken alltså). Får jag inte till den trånga halsen så får jag spara den till någon mindre kan använda den.













Ikväll har jag även hunnit med att karva ur en pumpa. Var så trött på att göra standard-pumpan, så i år blev det istället Halloweeninspirerat naturmotiv.

Ha en trevlig Halloween!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar