tisdag 19 oktober 2010

Idétorka

Inspirationen tryter, känns tråkigt att bara skriva kommentarer utifrån bilderna, vill ju vara rolig och klämkäck och alldeles, alldeles underbar. Men ni får nöja er med text lika krispigt torr som digistive-kex, så där så att det dammar ur munnen när man försöker prata.

Igår åkte vi till Malå, först gjorde vi en detour till föräldrahemmet. Tanken var att vi skulle få skjuts in till Malå, och där skulle vi vara tills sambon kom och hämtade oss. Problemet var att bilen som skulle skjutsa oss hade ett major läckage. Det bokstavligt strömmade vatten ur kylar'n då vi fyllde på. Men inget stoppar oss nu... Det slutade med att far min skulle köra läckagebilen och jag skulle köra saaben (båda med otillräckliga däck). Pappa fyllde på dunkar med vatten och färden påbörjades. Ganska spännande färd må jag säga; pappa fick stanna en gång under resans gång och fylla på mer vätska till kylaren. I samma veva tittade jag till lillskrutt som satt i baksätet: hon hade plockat fram allt ur sin ryggsäck och somnat, med en ny mössa på huvudet...

Västen köptes i Gnarp på second hand, för 15:-!
Ja, trosan matchade kläderna i alla fall.

I Malå hälsade vi på bror och hans familj, sedan min faster. Söta, goa faster, som såg till att vi fick mat i magen efter en lång resa från Norsjö. När sambon kom, åkte vi och tittade på soffa och valde färg och utförande, så om si så där fem veckor dimper ner i brevlådan. Efter soffshoppingen åkte vi tillbaka till faster och fick mer mat; hamburgare, strips, potatis och blomkålsstuvning = Mums! Sedan bar det av hem och vila de två blå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar