måndag 4 oktober 2010

Återbesök

Ännu en visit gjord till inlandskommunen Malå, och återigen en besviken Josefin som får åka hem utan att se den tilltänkta soffan.

Underredet 25:-
Däremot blev det några fynd på Galejan... Har haft lite huvudbry över bordet som ska stå i lillstugan, men nån sorts idé har legat och pyrt i bakhuvudet. Såg ett underrede till ett bord på Knut'n och därifrån startade funderingarna: Hur skulle man kunna bygga ihop ett läckert bord av detta? Idag kom det till mig som en blixt från klar himmel. Tänk om man tog underredet, målade det någon häftig färg och som bordsskiva hittade man en bricka värdig sitt namn.

Så tillbaka till Galejan: när jag berättat idéen för mor min, såg hon direkt den perfekta brickan! Den stod utanför Galejan i en kartong. Jag letade snabbt upp en ur personalen och frågade om man kunde få ett pris på brickan. Tji fick jag! Det var stört omöjligt, lådorna ute på bron var inte redo för försäljning men jag skulle få tinga den. "Va f-n" tänkte jag... Jag ska nog hitta på något sätt! Istället blev det en annan bricka som får agera substitut till jag lyckas få tag på den jag sett ut. Däremot har den inköpta brickan vuxit, så jag kanske inte ens behöver kämpa så förbannat för den andra. Jaja, 40:- blev det till sist för en guldig bricka. Dessutom blev det en 10-kronors-kruka och ett flashigt smycke för skjortor. Totalt 55 kronor spenderat.

Före
Efter



Väl hemma blev det raka vägen till Knut'n och köp av underredet (25 kr). Sambon tyckte inte jag skulle måla det, men jag måste nog. Tycker det inte riktigt passar in i lillstugan, men jag hinner nog ändra mig några gånger innan det kommer till kritan.

För att se om det fanns någon bättre bricka, gick jag på skattjakt i den egna loppisen. Man vet ju aldrig vad syrran lagt dit, så det kanske fanns något för mig där?! Visst hittade jag en bricka, dock inte i rätt storlek, men den var så fin den fick följa med in ändå.

Återkommer med bilder av bordet när beslutet är taget och bordet är klart.

Yay för krukan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar