torsdag 21 oktober 2010

Bortglömt

Har glömt lägga upp några bilder från helgen, ego som jag är la jag bara ut bilder på mig... Det var inte tänkt, skulle ju visa två andra tolkningar på Rock-tema.

Syskonbarnet Louise kom över till mig och bad om hjälp med sminkning, hon ville ha en stjärna à la Kiss. Men med lite övertalning och list fick jag henne till att göra en stjärna i blått och vitt, som grädde på moset lånade hon ett par lösögonfransar = Glam Rock.

False lashes is the shit!

Iris har tagit kort på håriga moster.
Sedan kom systeryster och även hon ville ha hjälp med utklädningen, men vi hade lite problem att komma på vilken inriktning på rock hon skulle ha. Men vi började med håret, och när det var klart såg vi bara en riktning på det hela: Lab-Rock.

Allt som krävdes var tupering och en halv flaska spray; Stina, du kan hämta din tomma sprayflaska och vaxburk. Sedan toppades håret med svart smink och ett par lab-glasögon: Jennifer, jag vill ha tillbaka mina lab-googles, jag behöver dem när jag klipper Antes tånaglar.

"-Ursäkta, det ringer i mina öron..."
Idag ska jag städa, om det inte kommer upp något oförutsett - som ett parti spindelharpan x 100, *ska läsas med hetsig reklamröst.*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar