tisdag 12 oktober 2010

Hidden treasures

I helgen fick jag tillträde till svärmoras heligaste, heligaste rum (har skrivit om den här meningen flera gånger nu, men hur jag än skriver låter det barnförbjudet)...

Efter att svärmor och svärfar avvecklade lanthandeln blev mycket av inventarierna och lagret hemtaget till bostadshuset. Och vilka grejer! Jag tror jag smäller av! I min eufori ringde jag runt till vänner och kära, bara för att få utlopp för lyckokänslorna som bubblade i bröstet på mig! Vilken underbar syskatt min svärmor har!

De flesta som känner mig vet hur svag jag är för färger! Titta vad som låg under ett bord i syrummet:


Sysilke och sorterad i regnbågsfärgerna dessutom! Ena glasrutan är trasig, men vilken vacker behållare! Det är en hylla som fyller på en ny rulle när man plockar ut en.

Sambons moster, Moster Brita, visade en gammal stickbok som hon hade haft och stickat kläder ifrån.



 Det är så underbart vackert, blir alldeles glad och sprattlig!

Knappar i löjligt stora mängder och alla färger!

Jo, mer knappar! Men vilken låda!!

Jag är en riktig turgumma som hittade den här gömman innan kvällens stickar-kurs-start.

2 kommentarer:

  1. Ooooh KTF bli ju int alls nå avis alls! Undra om min svärmor ha nå sånt där gömställe oxå! ;) Jag håll iaf på med en halsduk till Minsta, kan rent int slita mig från den. Snart klar o de va int länge sen ja börja ;D

    SvaraRadera
  2. Jag måste höra vad du menar med KTF... =)

    Ja, jag blev riktigt lycklig då hon visade allt. Ok, du är så snäll att du stickar till folk. Jag är snäll och stickar inte till någon, för det känns mest schysst! Vem vill ha mina sneda saker?

    SvaraRadera