torsdag 23 september 2010

Tvär-inlägg

Sådär ja...

Nu har jag jobbat lite för idag, och har en sovandes skrutt i bilen. Väntar bara på att sambon ska paller se' hem, så vi kan åka hem till mor och far. Där väntar nämligen lite prima renkött på mig. Smaskens! Enda pro
blemet är hur det ska rymmas i frysen.

Anyhoh'... Har förutom mormorsrutor, pysslat med att virka några blommor som jag fick från svärmora. Det är från tidningen Land hon tagit mönstret och vad påskdekoration i riset. Enligt "receptet" ska det bara vara två varv kronblad, men som vanligt vill jag ha mer och klämde dit ett tredje. De är busenkla att virka, och underbart söta! Se bara vad de gör med en enkel basker:


Sen kan man bara önska sig mer av modellen, men men... Man kan ju inte få allt! Jag tyckte jag inte kunde begära mer när jag fått så mycket gratis; charm, intelligens, kreativitet och god självinsikt. Det finns ju smink!

Blomman i baskern är vanligt nog blå. Kan inte hjälpa att min favoritfärg är blå och turkos... Och med tanke på min tur tror väl folk jag är SD:are. Virrig må jag vara, men inte stolpskott, ribbträff och offside på en och samma gång.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, du har en underhållande blogg :)
    Söta blommor. Du borde sälja dem till scrappare det är tydligen inne med virkat (om det inte redan har hunnit bli ute, är som snabba svängar i scrapvärlden) =)

    SvaraRadera
  2. Tack tack!

    Hehe, ja.. jag har förstått att scrapping är roligt! Vad kan vara rätt pris? 249:- för en blommar?? =))

    SvaraRadera