måndag 27 september 2010

En tur med svägerskan

Idag har jag besökt Malå, the city of fame and fortune. Eller, nä, så var det ju inte!

Som sällskap hade jag (förutom Iris) med mig svägerskan, och vi hann göra hela samhället inom loppet av några minuter. Först hälsade vi på faster i några timmar, fikade och hade trevligt. Sedan åkte vi till järnaffär'n; köpte lite smink och hårfärgsspray, sedan vidare till Galejan, second hand-butiken i byn. Där hittade jag en fin klänning, dock bara fin i praktiken och inte på (men det ska nog gå göra något åt det!), ett garnnystan och några dockor till dockhuset. Allt för 65:-. Sedan vidare till möbelaffären och kollade på soffor, tyvärr var inte de utannonserade sofforna inne. Vi får se om det är billigaste soffan vi kan hitta.

En tur till andra svägerskan och hennes butik, sedan ICA och handlade till faster.

Nu sitter jag hemma, och lyssnar på Idol och finner att det hittills inte varit någon direkt kalassångare på scen.

Jobb imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar