torsdag 16 september 2010

Godsaker

För två veckor sedan var jag och familjen på en minimarknad här i Norsjö. Förutom ett par jeans och lite mat, hittade vi åt ett "internationellt" bord. Där fanns det bröd, kaffe och godsaker. Sambon köpte hem lite av brödet, men även några ukrainska "persikor". Och utan att överdriva var det baske mig bland det godaste jag ätit på länge. Det var munkbröd omhöljt av ett glittrande rosa sockertäcke, fyllda med kondenserad mjölk och mandel och smakade som en blandning mellan kola, mandel och munkar.


Nu låter det som om jag har en sjuklig relation till mat och godsaker.................och det har jag............... Tyvärr bjöd vi över syster yster, vilket innebar mindre kaka till mig!

Und now: sleepy time (och drömmar om "my peaches" *skrockande Gollum-röst*).

P.S. Har någon receptet på dessa guldklimpar; skicka för böveln, jag betalar hårdvaluta!! D.S.

1 kommentar:

  1. Prata med Inna, det är hon som gör dem. De är supergoda. :-)

    SvaraRadera