onsdag 15 september 2010

Toko

Det har kommit en ny personlighet i huset. Yngsta svägerskan hade fått kattungar, och problemet när man får kattungar är ju vilka som ska ta hand om dem. Det blev så att jag och familjen tog en, äldre svägerskan tog en och jag tror att de behöll en själva. Sedan vill jag inte veta mer i detalj vad som hände med den som var kvar, såvida den inte fick ett nytt hem.

Vår lilla katt hade vi tänkt döpa till vad Iris tyckte den skulle heta. Men det gick några dagar innan hon hade bestämt sig. Fram tills dess blev det bara kissen eller kattungen. Namnet kom när vi lagt dottern för att sova, och vi frågade vad kattungen skulle heta. "-Toko!".

Det namnet kunde inte stämma bättre. Toko är verkligen som namnet föreslår: Tokig! Min mamma kallar henne för Tok-ong (Tokiga unge, för er som inte förstår bondska). Är hon inte på bordet, är hon i gardinerna och är hon inte där så hoppar hon och spexar sig framför spegeln. Och inte för att tala om vår stackars gammel-katt. Hon hatar verkligen Toko... Det är inte sällan hon fräser och hötter med tassen.

"I think you're crazy. I think you're crazy. I think you're crazy, just like me"

2 kommentarer:

  1. Åh gu va gulli! :)
    Vi ha en liten katt unge med som heter Melker :P
    Och den låten, jag tänker alltid på våra dumheter när ja hör den!! :D


    Kramar/evelina

    SvaraRadera
  2. =) Melker var ett fint namn.

    Ja, det är många minnen i den låten! Absolut!

    Kramar

    SvaraRadera