torsdag 26 november 2009

You're my favourite thing

En vas är min favorit. Den jag tar fram så fort jag får blommor (vilket händer ungefär 3 ggr per år! Födelsedagen, då jag köper en blomma själv och den sällsynta gången någon vill komma och hälsa på i vårt lilla kyffe (vilket jag hoppas blir ett stort kyffe snart!!!))

Köpte den på lokala second hand-butiken för 25:-, ett riktigt fynd. För den har det mesta jag kan önska mig. En till synes svart, men egentligen djupblå färg som endast syns i vissa ljus, blommor i guld och vitt. Mmmm... I love it!


Den liljebukett jag inhandlat förra veckan gjorde sig fantastiskt bra mot det svart-blå-guld-vita. Och jag tycker om liljor för deras maffiga blommor och jag gillar faktiskt lukten av dom. Det luktar mycket, men det luktar fräscht.

Tyvärr är det inte alla som uppskattade lukten (allergiker), så de fick flytta över till syrran (Ja, blommorna, inte allergikerna). Och jag hoppas hon tagit hand om dem, efter de direktiv jag gav henne... Nytt färskt vatten varje dag, en halv tesked socker samt ett nytt snitt. Törs jag gå över och titta? Det kan bli så att nästa gång det börjar klagas, så får allergikerna flytta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar