söndag 29 november 2009

Kransrajd och skyltsöndags-fynd

Jag har under helgen gjort två kransar. Först en till min kära mor, och när min svägerska fick se den, fladdrade hon med sina långa ögonfransar... Och vem kan säga nej då?

Kransen med hjärtat och den lilla rosetten är min svägerskas, och den helröda är mammas. Men nu känns det verkligen i fingrarna att sista kransen är bunden för i år. Eller, det beror på... The old and dirty feeling of guilt kanske dyker upp om någon känner sig bortglömd.

Sedan har lilla familjen varit på skyltsöndag. Efter att svägerskans krans var bunden, rafsade vi ihop den första jullunchen; lax, ägg, kalvsylta och rödbetssallad, sedan bar det av till hembygdsområdet och träff med Tomten. Skrutt var inte så stursk när hon fann sig, öga mot öga med den skäggige, röde mannen från Nordpolen. Hon blev stel som en pinne, och reagerade inte på tilltal. Hon till och med, trots sina gener, nekade till en godis. Då är man rädd!

Efter skräckträffen, åkte vi till lokala second hand-butiken och letade något vi kunde tänkas vilja ha... Och om vi ville!! Det blev shoppat för 240 spänn! Däribland ett par kängor, en burk, en utomhusljusslinga och två presenter.

Burken var helt underbar! Jag har kommit fram till att gamla burkar inte gör så mycket för mig, men däremot en färgglad, piece of sunshine... Mmmm... I love it! 50 kronor är ett bra pris för en burk av detta slag. Den rymmer numera familjens hårdbröd!

Sedan, vad kan det vara för present som döljer sig i detta paket? Ska visa på fredag, då 21-åriga lillasyster har öppnat det. Men det är inget som går av för hackor!

Har förövrigt vikt lådan med lock själv av ett vackert, hårt papper som jag fick av lillasyster.

Men nu vill jag avslutningsvis önska er en fortsatt trevlig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar