tisdag 10 november 2009

Soffan

Hittade för någon dag sedan en bild på två pinnsoffor, vitmålade med fårskinnstyg på sitsen.

Med tanke på att jag har en pinnsoffa, hemsk i färgen med ett äckligt tyg på sitsen, så kände jag mig inspirerad att göra den precis så. Men då kom jag på att jag faktiskt har köpt ett tyg, ett vax-tyg, som inte riskerar att bli superskitigt så fort man bytt. För med ett barn i huset så kommer ett fårskinnstyg att snart vara ett risgrynstyg. Så nu måste jag bara köpa waijt-måla (som min käre fars instruerade några utländska vänner, när de skulle måla med vit färg...). Sen får vi se om jag blir nöjd med tyget jag köpte. Men det blir jag, det var ett fint tyg!

Imorgon bär det av till Arvidsjaur. Får se om deras second hand-butik bjuder på något fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar