måndag 30 november 2009

Julblomma

Har inte tagit fram något mer julpynt. Väntar fortfarande på att mannen i rummet ska bli; mannen i ett annat rum som inte är i det här huset...

Tills dess, inge julpynt. Känns trist, med tanke på allt fint jag har liggandes i lådor. Men eftersom det tillkommer ett rum, är det dumt att pynta i rummen jag har och sedan flytta till det stora rummet. Fast i och för sig, vet ju inte när han flyttar. Så jag ska kanske inte lägga upp för stora planer.

Antalet julblommor i mitt hus är lika med noll. Saknar doften av härlig amaryllis eller hyacint. Klart är däremot julegranen. Den står hos snälla morbror som huggit mig en. Det finns inget bättre än doften av gran och jul!

Tills vidare får jag visa mammas fina elektrifierade blomma, hon har i hallen.

Julen kommer tids nog till mitt hus, men just nu känns den fjärran... Likt en diamant i skyn eller kanske: Du som i Österland, tändes av Herran?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar