fredag 27 november 2009

Fredag är ändå den dagen som känns bäst!...

...ge mig då taco-paj, det gillar jag mest!

Ahhh, ännu en helg på väg. Några futtiga timmar på skolan, sen hämta skrutt och sen hem och bara pösa ut. Taco-pajen gör så gott som sig själv, och stressen får bara rinna av.

På lördag blir det ännu en kransbindning; min mor spelade på mina skuld-strängar. Så här går det till (en 2-stegs-strategi) när ens mor manipulerar och får sin vilja igenom...

Första misstaget sker i början av telefonsamtalet;
Jag: "-Vi gjorde kransar igår!"
*Åh nej, vad SA jag????!!!!*

Steg 1: Initial-fasen (krävandet)
Mor: "-Okej, gjorde du nån åt mig?!!"
(här börjar hon manipulera...)

andra misstaget;
Jag: "-Eh, nääääh, skulle jag göra det???"
*OCH VAD SA JAG NU DÅ??!?!??!*

Steg 2: Terminations-fasen (skulden)
Mor: "-Nä, det behöv du int."
(...och här har hon tonen av ett sårat rådjurskid)

Nu är allt kört, hon har mig som i en liten ask... För jag tycker om att göra kransar och jag älskar ju min mamma, så det är fan-i-mig bara att sätta igång och binda en kransjävel till!

Men det gör inget...

Jag älskar ju min mamma! Puss på dig!

Ska kransen vara röd- eller blå-dekorerad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar