tisdag 17 november 2009

Ram-a-lam-a-ding-dong...

Jag älskar ramar.

Jag

älskar

ramar!

Varje gång jag får chansen, dyker jag ner i gamla lådor; på second hands, loppisar, garderober... say the word: Ram... and I'll dive!

Ska därför dela med mig av alla mina ramar som jag med mycket möda och lite (med betoning på lite) pengar lyckats skrapa ihop!

Den dyraste ramen är den på mittersta hyllan längst till höger. Det är tre ramar i en... Sån där vik-historia. Köpte den på vårt loppismaraton i trakten kring Åmsele. Den kostade 50:-, men jag är supernöjd! Billigaste ramarna borde vara de som fanns med i en fyndlåda på auktion i Årskogen (Gnarpstrakten). Flera ramar, däribland de på nedersta hyllan och den största av ramarna, för 80:-. Och det var mer än 8 ramar, så under en 10:a styck! Yay! King of the castle!

Förutom ramarna, så har jag även fyndat den runda turkosa vasen på en second hand, troligtvis den här i Norsjö. Och på samma hylla står det en ljuslykta, den fyndade jag hemma i sommarstugan. Det var ett riktigt fynd! =) Tack mamma... Blomkrukan, med den orientaliska looken, köpte jag på grannkommunens second hand för flera flera år sedan. Det är tre krukor och tre fat, för 10:-!

Sista ordet: Ram-a-lam-a-ding-dong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar