måndag 23 november 2009

Kuddkrig

Jag har sytt några kuddar.

Dom är varken superbra gjorda, eller gjorda enligt konstens alla regler. De är gjorda efter mina regler. Och det duger gott för mig!


Tygen hittade jag på lokala second hand-butiken, eller tyg och tyg... Det är begagnade dukar. Så jag fick hitta på olika lösningar för att undvika de konstiga fläckarna (skumt). Landskapskuddarna är mina favoriter, och att jag dessutom kunde koppla samman Västerbotten och Hälsingland gjorde åtminstone en i familjen nöjd. Pricken på i:et, grädden på moset, blev "Tre kronor"-knapparna jag hittade i Mammas knapp-skattlåda.

Priset för tyget till tre kuddar: 20:-, priset för arbetet, om jag tagit samma timlön som en skräddare; kring 120 000 kronors-strecket.

Men jag är nöjd!

Förresten, stolen kuddarna ligger i köpte Mamma på lokala second hand-butiken för ynka 150 riksdaler! Superfin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar