fredag 6 november 2009

Trött

Pluggandet blir lidande...

Är så himla trött, har varit det några dagar.

Kroppen är inte van att hålla igång så mycket!

Det började med måndag, huvudet var mört efter den långa resan hem, under söndagen. Så då blev det inte mycket studerande. Senare under dagen träffade jag på kompisen re.do, och vi stämde träff på lokala second hand-butiken. Väl där hittade jag en söt lykta för 25:-, stor men söt. Så den skulle jag ha (men då jag betalat den, bröt jag sönder luckan. Kul). Vi gick vidare ut till stora möbelavdelningen, och medan kompisen tittade i ett skåp, fick jag plötsligt ett infall att kolla på mattor.

Och där var den: The mother-fucking-earth-shaking-rug-mat-of-my-entire-miserable-life-kazam!

Jag frågade om pris, såg det i samma stund: 300:-. TINGAD! Det var inte läge att ifrågasätta...

Sen åkte jag och hämtade upp sambon, nu skulle vi nämligen skynda oss iväg och äta middag hos några av hans elever. Nervös inför den middagen knackade vi på deras hus, 3 mil från vårat. Det blev ett stort välkomnande, rundvandring i huset, och satta till middagen. Och det var dukat på golvet; gud vad spännande, och så maten; GUD VAD GOD! Med proppmätt mage, satt jag på golvet från kvart i 6, till 9, och Iris hade en-mans-föreställning. Hon fick uppmärksamhet upphöjt i 10, så hon trivdes.

Tisdag. Hände egentligen inget speciellt. Förutom innebandyträning. Kul med mycket folk igen. Det verkar har stabiliserat sig lite grann nu.. Kring 20 pers. Och det är jag så glad över!

Onsdag. Stressig dag. Inte på förmiddagen, för då var jag och Iris hemma själv, men sen skulle vi skjutsa min goa faster till Ica, så hon kunde handla och hämta ut paket. Sedan åkte vi en sväng på second hand-butiken. Kl. 15.00 åkte jag, Iris och lillasyrran och hämtade sambon på jobbet. Sedan vidare till second hand-butiken igen, och köpte mattan. Men när jag tittade på den, så upptäckte jag fläckar på mitten. Så jag frågade personalen om jag fick pruta ner den lite, och det fick jag. Fick den för 250:- och med på köpet fick jag en rengöringsburk. Hem med matt-åbäket. Skjutsade hem syrran, halv 4, och lämnade skruttungen där. Sen hem, bytte kläder och rem-körde till boxningen. Trött och slut, hämtade vi Iris kl. 18.00. Hem, gjorde mat, och bara varva ner. Trodde jag! Mamma och pappa var där så vi prata med dom, sedan kom storasyrran över och sa att vi skulle ta deras gamla kylskåp. Så det var bara att packa ur vårt gamla och in med det nygamla. Bara och bara - Jo jo! Fick en smärre depression senare under kvällen. Kring halv 12 började vi se True blood-avsnittet vi spelat in.

Torsdag. Försov oss tills dess att storasyster knackade på vid halv 8. Skruttungen ville inte vakna, ville inte ta av sig pyjamasen, ville inte äta välling, och ville inte sitta i bilen. Lämna sambo på jobbet och lämna dotter på dagis - det ville hon! Sitta med skolarbetet, jag sov sittandes med huvudet uppe! Hämta dottern 14.00, vänta till sambon var klar 15.00, hem - bytte om - lämna dottern hos syrran - boxning. Men eftersom jag hade möte så tränade vi bara en timme. Hem, hämta Iris, duscha, tillbaka till Norsjö 17.40, träffade resten av spelarrådet på Ica, handlade för fotbollsfesten, upp på Solia och duka, ner till Norsjö igen och planerade lekar (jag, min idiot, hade kastat bort det första papperet vi skrivit på!). 21.00 kom jag hem, då hade maten varit klar några timmar, men sambon hade tappert väntat på mig. Kom isäng halv 12.

Fredag, idag. Ville inte stiga upp. Till dagis, till skolan. Kl. 14.00 hämtar vi skrutt, sedan åker vi till Skellefteå, Coop och Jacks. Sedan ska jag lämna av sambon vid bussen till Sundsvall (han har skola i helgen). Därefter blir det besök hos kusinen och hennes nykläckta go-bit. Hem, sova, vakna...

Lördag. Ska skjutsa Iris och systerdottern till mormor och morfar, sen tillbaka till Norsjö och sen är det fotbollsfest. Efter festen som slutar kring 21.00-nånting... hem till mormor och morfar, och sova.

Söndag. Ska skruva fast handtaget i taket på bilen och hämta sambon i Skellefteå.

Sen är det en ny vecka! Ha, va kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar