fredag 19 november 2010

Touch up

För nått år sedan köpte jag en lampa på Knut'n. Kommer inte exakt ihåg priset på den, men kring 50-80 spänn känns igen.

Min första tanke var att bara använda foten, som var en låg guldig golvfot. Skärmen var inte heller fy skam, men inte riktigt rätt för foten. Istället fick foten följa med till Gnarp och skärmen stannade kvar hemma..

Senare föddes idén om att måla insidan med samma turkosa färg som finns på utsidans mönster, och sedan dess har jag letat, och letat och letat. Ända tills i helgen har jag letat, men så på Panduro I Sundsvall hittade den rätta kulören.



Så klart blev det ingen före-bild (I'm sämst... jag vet), och det blev en ny guldig fot, några decimeter längre bara, som jag ropade in på sommarens auktion i Hassela.

Nu när man tänder lampan så sprids ett härligt ljus över hela rummet. Om nu bara elektrikern kunde pallra sig hit och installera klart, men den som väntar på nått gott har tydligen inte haft att göra med en elektriker.

Apropå ljus, idag åkte julstjärnorna upp i fönstrena, efter många tjatiga timmar från den pre-tre-års-trotsiga dottern.

Bilder av den ska komma upp så småningom, nu blir det däremot sticka som gäller... Precis som Chuck Norris:

"Chuck Norris likes to knit sweaters in his free time. And by "knit", I mean"kick", and by "sweaters", I mean "babies"...

1 kommentar:

  1. Åh, älskar fynd. Ser att vi har en sak gemensamt ;), nämligen att vi brinner för second hand.

    /Mia :)

    SvaraRadera