söndag 28 november 2010

Första advent-loppis

Knut'n hade genom annonser visat att de skulle ha skyltsöndagsöppet, och inte nog med det: De skulle även lägga ut några finare saker som dom sparat.

Klockan 1 (när det öppnade) var vi på plats, men stället var redan knökfullt! Trots det hittade jag de saker jag inte visste att jag saknade eller behövde. Jag kom hem med två juldukar, en julgransfot (modell mindre, 50-tal), 16 stycken, små julgranskulor i glas och 6 julgransljus-hållare. Och Iris köpte sig ett instrument. Tillsammans blev det 210:-, lite över min loppisbudget, men det var julgransfoten och kulorna som drog iväg på notan, 50 respektive 100 kronor för dem.

Lika glad är jag för det, men gladast är nog Knut'n...

Röda tråden är blåa bär; på ena blåbär, den andra blåa jordgubbar? 25:- för den röda, och 8 kronor för den gröna.

Det blir en söt liten julgran det här...

Kottarna kostade 10kr/st och de mindre bollarna 5:-/st.

2kr/st

50:-

Kommer från en nerlagd skola, och kostade Iris en guldpeng.

Nu ska vi bara ta in en liten gran och höja julribban i hemmet ytterligare ett snäpp (och nu menar jag inte sambons, allt mitt julpynt har snarare motsatt effekt på den julstaken...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar