onsdag 24 november 2010

Nu är det jul här i vårt hus...

Jag ÄLSKAR julen, jag vet inte om jag kan poängtera det oftare, men jag älskar julen.

I love christmas. J'aime le Noël. Ich liebe Weihnachten. Minä rakastan joulu.

Så... därför har jag gått händelserna i förväg. Huset är nästan helt julpyntat nu, det fattas bara en gran och några lådor som ska upp. Men jag är så lycklig! Det är första året vi firar på nedervåningen, med öppen eld och stora ytor. Nu behöver jag inte trycka ihop allt julpynt på ett och samma ställe, nu kan jag pytsa ut det (men det är klart, det blir ju trångt ändå, eftersom jag har så mycket julpynt).

Här kommer lite bilder från mitt juliga hem...

I den här stjärnan har jag satt en rödfärgad lampa, så om kvällarna är det Red Light District i köket. Det är verkligen en kök-slampa...

En del av allt mitt julskrot.

Underbara, vackra, härliga glaskulor. Inköpta för ett år sedan på Knut'n för 15:-!!

En liten down:er... Hade högre tankar om den här stjärnan, men den blev för mörk. Köpt på Rusta, så man kan väl inte förvänta sig stordåd...




En kombo, mina fina träljusstakar och pärlpyntet, inköpta på secondhand-butiker.


Vintervy från nedervåningen mot sjön. Önskar mig bara MER snö!


Min underbaraste lampa. Jag är så glad att jag hittade den. Hela Birsta-resan var värt enbart denna! Köpt på Indiska för 99:-.


 En vacker ljusstake för småljus. Den blev inlämnad på vår gårdsloppis av min morbror och hans sambo, och som vanligt: Allt som kommer till loppisen ska undersökas och kvalitetstestas hos mig. Den är här för att stanna! (Förlåt Jerry och Inger, nu förstår ni vad våran loppis går ut på).

Min auktionstake bredvid Rörstrand-krukan, lyktan och julduken, alla inköpta på Knut'n.

Nysydda kuddar, Mamushka-mönstret blir bra tillsammans med svarta kuddar och dessa får agera julkuddar.

Äntligen har jag fått användning för mina torkade rönnbär. Blev riktigt mysigt och en färgklick till lampan.


Gulligt broderi.

Nu ska jag ta det lugnt och begrunda var nästa julpynt ska stå... Mellan jultomten och julbocken, bredvid ljusstakarna, ovanpå pepparkakshuset... So much stuff, so little space....

2 kommentarer:

  1. Wow!!! Så himla julfint du gjort. Jag har ju begravt mig i garn hela veckan så min julstädning är kvar. Förvarnade ungarna om att de ska städa sina rum imorron så då måste ju jag vara duktig också. Stänger dörren till stickrummet imorron kanske?

    SvaraRadera
  2. =) Det lät som en bra idé! Stäng dörren och skruva upp volymen!.

    SvaraRadera