onsdag 17 november 2010

Second Make Up

Blev tokinspirerad när jag besökte en grannblogg: Annas Make Up, granne eftersom hon bara bor ett stenkast från mig, inspirerad för att jag saknar verkligen sminkets förtrollande värld. När jag bodde i Arvidsjaur blev det titt som tätt en barrunda, och då fick jag förtroendet att sminka min goda vän Marie (Tur hon hävde i sig många öl = hon märkte inte hur många jag hävt i mig redan! Stackars sate)

Nu blir det istället några sminkningar då och då, när personen i fråga har hunnit glömma bort hur resultatet blev.

Ikväll blev suget för stort, vilket resulterade i en förskräckt sambo och skrattande dotter: "-Mäh, mamma e äcki!" (Tack för den, ong-dörvel!)

Hoppas ni ser min ego-tripp som ett utlopp för min stora kreativitet och inte som det fjortis-frispel det verkligen är...

Hittade ett underbart diadem på Indiska under helgens shoppingtur (59:-)


Det blev två olika sminkningar, vilken är Din favorit?


Detta läppstift köpte jag i Göteborg för hrm... 13 år sedan *harkel*
R.I.P 1997-2010
Jag åkte ner till Göteborg med min teatergrupp, när jag gick 7:an, och på nån punkaffär hittade jag detta läckra läppstift. Och jag hoppas det är någon mer än mig som samlat på sitt gamla smink, ibland från samma kollektion som Cleopatra handlade av. Helst ska det lukta härsket och ha samma smidighet som 300-årig tjära, och bakterieodlingen... Oh yes - it has to be alot of jerms.

Dock var detta sista applikationen med det blåa punk-läppsticket, numera vilar det på soppåsens botten. Så: Rest in Peace, du kära plast-smakande, torra, läppsmorsel.

Things will never be the same again...


Inspirationen var påfågelfjädrarna.



Som sagt: Ta det som det är - ett fjortis-utspel... Just a laugh, a cry for help, a pathetic excuse for my so called life...

5 kommentarer:

  1. Första, helt klart! Verkligen more is more med det där smorslet.

    Du har en award att hämta inne hos mig, om du vill.

    SvaraRadera
  2. Den första var mycket snyggare! Och du passar verkligen i de där färgerna!

    SvaraRadera
  3. Anna; Ja, jag har antagit och kämpat med nomineringarna! =) Tack så mycket!

    Jessica; Tack lovely sis!

    SvaraRadera
  4. haha ja hon är då inte rädd för att säga vad hon tycker lilljäntan :D

    SvaraRadera
  5. Lisa; Nä, jag vet.. Det är hemskt. Har väl fått det från Frispråkiga Bertils...=)

    SvaraRadera