tisdag 23 november 2010

Frikkin' feck!

Igår fick jag och skruttungen besök av självaste yngst-mostra; Jennifer. Riktigt trevligt, och inte bara trevligt utan riktigt roligt. Vad vi än gör så kan man räkna med att det blir en hel del skratt och muntra tillrop.

Jag hade bestämt mig för att plocka fram julen... Jaja, jag vet. Det är inte första advent än, men jag var tvungen! Det såg så uselt ut med bara stjärnor i fönstrena. Så fram med hela skiten, och hör sen!

Sedan när allt var uppburet tog jag tag i vårat öppna skafferi, vageln i ögat (@Jennifer). Det har alltid varit en skamfläck i vårt annat så fläckfria kök. (a-hum..) Jennifer blev satt till att fästa krokarna på sidan, medan jag fortsatte med julpyntet. När det var klart skulle vi "bara" klippa till gardin-tråden (vet inte vad det kallas, den här vita fjäder-vajern som håller upp "mitt-i-fönstret"-gardinerna) och sedan skruva dit kroken.

Bara var förnamnet, Helvetes-Satan = mellannamnet och Krok-fan efternamnet. Om vajern hade som plan att jävlas, så lyckades den med det! Och när vi efter många om och men fått lös den, så upptäckte vi att vajern fortfarande var för lång, EFTER att vi satt tillbaka den lilla kroken. Så gör om gör rätt, och vajern utökade till 2-0 i jävelskap.

Men nu sitter den där, tillsammans med en liten linne-imiterande gardin, som senare ska få något monogram på sig, har bara inte bestämt vilken typ än.

Under denna tid hann jag fundera över vad jag egentligen gör på jorden, och Jennifer yttrade de numer klassiska orden:  "-Hur klarar vi av... ...Livet."


Några av burkarna jag samlat på mig. De färgglada burkarna på andra hyllan är mina favoriter. Blir så lycklig av dem!

6 kommentarer:

  1. Bukarna i skafferiet påminner om ett barnprogram jag såg när jag var liten....men vad hette det? /Helén

    SvaraRadera
  2. Wikipedade....Farbror Frippes skafferi var ett barnprogram i Sveriges Television. Martin Ljung, alias farbror Frippe, botaniserade bland filmburkarna i sitt skafferi. Sändes för första gången den 27 oktober år 1976.

    Ett stående inslag var burken med en ramsa om Pelle Plutt: "Pelle Plutt plutt plutt Tog ett skutt skutt skutt Över ån ån ån, tappa tån tån tån in i kammarn efter hammarn, spika fast den lilla tån"

    Han hade även den "håriga burken" som han tog fram i bland.

    Helén

    SvaraRadera
  3. Färgglada burkar finns det gott om även hemma hos oss. Man blir precis som du säger riktigt jäkla glad av dem.

    SvaraRadera
  4. Men sitter du och drar kött igen?! Jag har alltid så kul med dig Jossan! Och jag skrattar fortfarande åt din burk-lagning med tången, du bröt och bände men ingenting hände.. Och fyfan för den där gardinfjädern! Ont i fingrarna har jag också!

    /Jennifer

    SvaraRadera
  5. Helén: Ja, Farbror Frippe är populärt, även här hemma där Fredrik kallas för Frippe av Iris.

    Lybtar: Riktigt jäkla glad! Verkligen!

    Jennifer: Haha, och rimma kan du! =) Ja, men burkarna ska tuktas!

    SvaraRadera
  6. Härligt med jul! Här kommer julen upp imorgon. Och med upp menas inte bara stakarna käre vän! ;)

    SvaraRadera