torsdag 17 december 2009

Resfeber igen...

Fast den här gången bär det av hemåt. Känns som om veckan har gått superfort, men för fem dagar sedan var det ett annat ljud i skällan!

Har gjort bort alla laborationer, nu är det bara analyserna kvar: smältpunktsbestämning och TLC. Sedan ska produkten förpackas och dragskåpet städas. Sen är det slut för den här gången. Otroligt vad proffsig man känner sig när det väl är lab. Sen när man kommer hem, så är man allt annat än proffsig. Och appropå proffsig, vet jag inte om min handledare kan hålla med om det adjektivet till just mig, under denna lab-vecka. Har känt mig riktigt nervös och osäker. Men jag tror det kan bero på de olika kemikalierna vi använt. Den jag framställde igår via syntes, har en kronisk giftverkan. Den jag använde idag till en annan syntes kan orsaka fosterskador (och genom detta skapar jag gravid-rykten, men jag dementerar dem fort. Hade jag varit gravid, hade jag inte gjort dessa labar!)

För att fortsätta på gårdagens inlägg: Det har kommit mer snö idag också! Det är helt otroligt! Det jag kommer sakna mest när jag åker hem är snön! Ja, självklart familjerna, men de ser jag snart igen. Men jag skulle önska att vi fick mer snö hemma.. En riktigt vit jul!

Nu till något helt annat: Manga i all ära... Men vem i glödheta vill ge ungen drakballe-parfym i julklapp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar