onsdag 2 december 2009

Julpynt

Har sakta men säkert börjat fylla köket till bredden med julpynt. Sambon tyckte det räckte redan i förrgår, men ack så han misstar sig!

Första pyntet som fick komma fram igår, är Tomtegumman jag gjorde på förra årets pysselkväll på öppna förskolan. Jag grämer mig ännu att jag missade årets, men vad gör man. Det var innebandy eller pyssel, och jag kan inte välja bort träningen. Men i vilket fall som helst, så kommer det fler tåg.

Så här i efterhand kan jag väl tycka att Tomtegumman är lite väl lik Cartman (South Park), men det gör henne bara mer charmig. Man väntar bara på ett: "Screw you guys, I'm going home!"

Sedan har jag knåpat ihop en liten ljuspunkt med hjälp av IKEA-ljus, ihopklistrade valnötsskal, kanelstänger och apelsinskivor.

Sista pyntet som åkte upp nu ikväll är två ljusstakar jag blev kära i på lokala second hand-butiken, de kostade 5:-/st och jag köpte även de röda pärlblommorna för 5-10:-. Har inte tagit kort på två tomtar som också såg dagens ljus på förra årets pysselkväll, de håller väl inte riktigt måttet, men har sin charm. Så kallade ful-snygga!

Nu känns köket ganska klart, men man vet ju aldrig. Kanske smyger sig in något mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar