tisdag 15 december 2009

Mitt snöfynd!

Som sagt, var på second hand-butik igår och fyndade:


Denna trevliga lampa ska pryda skrutts rum, när vi väl får stort. Hoppas hon blir lika nöjd som jag är!

Förövrigt har dagen gått relativt bra, men allting är ju relativt. Började med att tåget var över halvtimmen försenat, och att jag därigenom blev minst en halvtimme försenad till lab:en. Sedan fick jag stora skälvan på lab och blev Ms. insecure. Det berodde mycket på att det hände en olycka igår, när jag skulle separera min fenol m.h.a. svavelsyra och senare eter. Svavelsyran gick bra, men när jag sen skulle extrahera fenolen med eter så blev det övertryck, och mycket av mitt prov sprutade ut i dragskåpet. YAY!? Så idag hade jag för lite fenol att destillera, men jag fick åka snålskjuts på en labpartners värden. Ska se om mitt lilla fenolprov var godkänt. Annars hände inga missöden idag på lab.

Sedan har vi varit och firat svägerskan som fyller år idag. Grattis grattis...

Nu ska jag kolla igenom lite lab-papper inför imorgon och sedan blir det sängen. Är trött nå jävulskt!

2 kommentarer:

  1. Jasså, det var en lampa. Den var i alla fall Superläcker!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är klart det var en lampa... Det är ju min svaga punkt, min ömma tå! Vår elräkning ökar exponentiellt för varje inköp jag gör!

    SvaraRadera