fredag 14 augusti 2009

Var ska jag börja?

Största lyckan i sommar, infann sig när jag upptäckte att mina svärföräldrar sitter på en guldgruva när det gäller gamla fina grejer. Det är lador, förråd, vindar och källare fyllda till bredden med allt ifrån tidigt 1900-tal och hippiga nylonstrumpor till Iris. Bagagen på hemvägen var stuvad med saker på hemvägen.

Som berättat har vi jobbat som bara attan med lillstugan, och under minisemestern fick vi upp hyllan som jag så länge velat smälla upp. Och det var verkligen på tiden, så jag fick upp lite av mina auktions- och loppisfynd.

De två runda på högsta hyllan är julklappar gick fick för länge sedan av min lillasyster. Egentligen oljelampor, men jag har lite svårt för lukter, så jag har använt dem som ljuslyktor. Vasen i mitten, i min favoritfärg turkos, följde med i auktionsfyndet nedanför. Fem koppar och åtta fat av Gustavsbergs Emma till det fagra priset av 70 riksdaler. Såg likadana koppaar på loppis i Mårdsele, där tog de 40:-/kopp och 15:-/fat. Så jag kände mig inte allt för ledsen. Tyvärr har jag ingen bättre bild på fatet som ligger på nedersta hyllan, men det tog jag, när jag deltog i tipsrundan där min svärfar fuskade, som pris för en väl genomförd insats. Ett väldigt söt liten tallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar