onsdag 5 augusti 2009

Harrü Påtter

Igår åkte jag, sambon och de äldsta syskonbarnen och såg HP och halvblodsprinsen. Jag måste medge att jag känner mig lite besviken. Visst är filmen spännande, men det är långt ifrån lika gripande och chockerande som i boken. Ok, det stämmer i det stora hela, men inte på de små viktiga detaljerna. Så halvblodsprinsen får 3,5p av 5 möjliga. Läs böckerna istället, eller kanske det är bättre att se filmen först. Bli gripen av den, och sen läser man böckerna och får till ett stortjut. Fast då går man i och för sig miste på den totala vändningen som gör att man måste läsa samma stycke om och om igen! Så jag måste ändra mig: Läs först, se sen!

Inför filmen gick vi på Ica och handlade godis och en dricka, på bion köpte sambon mellan-paketet; en mellan dricka och en mellan popcorn. Jag och syskonbarnen köpte Blockbuster-paketet! 2 0,8L Coca-Cola, en stor binge med sour creme-snacks, och en BAUTA-popcorn-kopp. Drickorna fick flickorna, sour creme-snacksen tog ena tjejen, och jag och den andra tjejen delade på popcorna. Vi åt inte upp allt! Ingen orkade då äta på Max efteråt! Konstigt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar