söndag 15 februari 2009

Under produktion!

Tänkte dela med mig lite av hur vårt boende är... Tänk er att ni är två vuxna och ett barn, som har ett normalt kläd-bestånd. Tänk er nu att det största rummet i boendet är 5 x 4 m och på denna yta infinner sig en hörnsoffa och en stor tv-möbel (som båda senare ska läggas ut här). Det andra två rummen har en ungefärlig yta av 10 - 14 kvadratmeter. Sedan är resten av ytan fördelat på en lång korridor, vars ena vägg är täckt av bokhyllor. Dessutom är detta på övervåningen, där nere har vi ett kök, men det egentliga vardagsrummet hyrs av ett man med eget företag (det är även här alla värmekällor finns, men att vi alltid har svinkallt kan diskuteras senare). Tänk er TRÅNGT!!!
På denna utomordentligt skalenliga(?) ritning kan tydas ett litet x, vilket symboliserar den ENDA garderob som följde med huset! Och som nämns ovan så har vi normalt mycket kläder, men i perspektiv till denna ensamma garderob är det på tok för mycket kläder! Därför måste vi klämma in så mycket förvaring vi bara kan, men eftersom boendeytan är begränsad, börjar det bli ganska överfullt hemma hos oss. Detta var anledningen till att jag tog mig an arbetet med en gammal byrå som stått länge hemma hos mamma och pappa. Jag har kommit en bit på väg, all målarfärg är skrapad, och nu har putsningen med sandpappar (AJ) påbörjats. På bilden till vänster är översta lådan putsad. Tanken är att vi ska kunna byta ut några mindre förvaringar, mot denna större.

I min vision ser jag en mörkbrun byrå, och till denna behövdes några riktigt tjusiga knoppar. Därför började jag söka både på loppisar och internet-auktioner. Jag hittade blott två stycken på en loppis i Sundsvall. Därefter hittade jag en hel drös (11) knoppar på internet-auktion som jag började bjuda på. Och min kära mor fick upp ett il av köplusta, så hon beslöts sig att också bjuda på samma typ av knoppar, fast ännu fler (21), som hon skulle ha i köket. När auktionen var över stod vi där med 32 knoppar och 400:- (inkl. fraktkostnaden) mindre på kontot. Lycklig blev jag när med dessa 32 knoppar, följde med ytterligare 8 knoppar av olika slag. Så allt som allt betalade vi 10:-/knopp (FYND!).

När vi väl börjat testa oss fram med knopparna, kändes det inte helt rätt. De passade inte i mammas kök, för hon tyckte de stack ut för mycket. Och i min hjärna började det kännas som att dessa knoppar skulle passa sig mycket bättre i mitt framtida kök (det jag redan tänkt ut i mitt drömhus). Så jakten på knoppar startade igen. Och nu blev det Jackpot! Började bjuda på 8 stycken grå-bruna knoppar, och extra spännande blev det när jag inte kunde följa auktionen till slutet eftersom jag då var på väg i bilen hem från Gnarp. Hade jag vunnit, eller hade de gått för 1 krona över mitt maxbud? (Sånt hatar jag, för då hade man kunnat bjuda över liiiiiiiiite till).

JAG VANN DOM!!
och priset per knopp blev bara 11:-! FYND FYND FYND!!!

Tänk er bara så fantastisk snygg vår nya byra senare blir! Jag blir både lycklig och olycklig när jag tänker på att den bara ska putsas klart *suck* och sen går allt fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar