onsdag 25 februari 2009

Känsliga läsare varnas...

Måndagen den 23:e är tydligen min motsvarighet till Fredagen den 13:e...

Förutom några nersölningar med juice och mjölk som inträffade senare på måndagen, började denna förträffliga dag med att min kära dotter vaknade mitt i natten. Lagom trött och lagom borta steg jag upp och tröstade henne vid spjälsängen. När detta var gjort kände jag behovet av ett toalettbesök. Jag hann bara ta två steg i sovrummet när jag stötte samman med den resväska som legat ouppackad på golvet, jag kan inte påstå att smällen var enorm, men den tog där den skulle.

FY FAN VAD ONT DET GJORDE!

Jag snyftade till (skrek) och haltade (hoppade dödsdansen) till toaletten och undersökte (grät på) lill-tån. När inga större skador rapporterades in, gick jag till sängen igen och försökte sova. Men det kändes att något inte stod rätt till. Tån värkte och pulserade så där oroväckande som skador kan göra.

På morgonen då Sambon skulle på jobbet, drog jag fram foten i hopp om lite medlidande. Där jag hoppats på: "-Nämen ohhhh, ska jag stanna hemma och pyssla om dig idag??" fick jag istället: "-Jo, den är nog lite blå."

LITE BLÅ??? Ett hån mot mänskligheten! Tack älskling. Det var skönt att ha ditt stöd! Jag försökte i min misär ta ett kort på den stackars lilla tån, och jag ber om ursäkt till alla känsliga läsare. Men jag har inte tänkte slå rosa dunster i ögonen på er... Så här ser en riktig quinno-fot ut! Jag tränade fotboll igår, vilket inte gjorde smärtan mindre, men förhoppningsvis är den inte bruten. Det skulle vara trist, med tanke på Same-SM som går av stapeln nästa helg.

Tänkte avsluta med något roligt, för att kanske lätta kräkreflexen för vissa. Jag har nämligen tid att titta på Tv-shop- och Tvins-reklam på dagarna. Och jag har stört mig extra mycket på en produkt som kallas Airmax. Vilket är en kudde som gör insomnadet lättare och sömnen skönare, tack vare att kudden innehåller små lätta kulor istället för dun eller bomull. Men det jag har stört mig på, och som är väldigt farligt, är hur lätt och bra personen i reklamen somnar...


Somna fortare och djupare...

...förhoppningsvis vaknar hon innan ljuset brunnit ner. Om inte så funkar Airmax FÖR bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar