lördag 14 februari 2009

Överaskning bakom glas.

Idag är det alla hjärtans dag, en dag för kärlek och omtanke. Idag har även Malås vintermarknad avslutats, en marknad som ryms i en städskrubb. Vi hittade inget Fynd med stort F idag, utan sambon spontanköpte ett par Norsjösockar av ull. Gissa om det kommer klia mer på hans fötter än vad det redan gör???

Tavlorna här till vänster och höger pryder vår tv-rumsvägg. De inköptes för flera år sedan, på Myrornas i Skellefteå för 25:-/st. Förutom att jag tyckte de var riktigt fina och orginella, var jag i behov av väggprydnader i min dåvarande boning. När jag, för ett år sedan, skulle rengöra glaset på tavlorna tog jag fram bilderna innanför glaset. Och döm till min förvåning upptäckte jag att det inte bara var bilder, utan det var notblad med musiken från operorna med samma namn. En riktigt trevlig överaskning. De redan speciella tavlorna, blev med ens mer speciella. Att dessutom ena operan är skriven av Max Oscheit gör tavlan ännu mer underbar.

Det stora problemet för mig blir när vi flyttar till vårt framtida hem. Jag kan nämligen inte se för mitt inre öga var dessa kommer att passa in. Men jag ska verkligen försöka hitta en plats som är dem värdig, ingen seperationsångest ska behöva inträda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar