söndag 22 februari 2009

My finger is infected...

Har hamnat i gamla ovanor igen.

Jag har fått ett återfall av det jag hållit mig från på över 8 år...

Av någon oförståelig anledning har mina fingrar börjat vandra mot tänderna, i hopp om att bli kärleksfullt bitna. Detta är så rackarns irriterande! Jag vill ju ha mina tv-shop-naglar, inte för att jag kommer att visa upp några smycken inom den närmsta tiden. Men det gör så ont att ha korta naglar.

Under hela min grundskoletid hade jag nerbitna naglar. Dödsstöten blev dock ett misslyckat försök med lösnaglar. När jag skulle ta bort dom, funkade det inte med aceton vilket instruktionerna lovat. Detta resulterade i att båda pekfingrarna fick naglarna bortslitna, och med dem en fruktansvärd smärta i flera månader. För tro inte att jag kunde låta bli att med tänderna gnaga på de små nagelstumparna...

Mitt sjukliga begär gjorde bara lösnagel-misstaget, ändå mer påtagligt.

Sedan bestämde jag mig; Nä, nu ska jag inte bita mer på naglarna (och en kompis gav mig ett tips, hur hon hade lyckats sluta) och jag klarade av det. Efter ett tag kunde jag ha fint målade naglar, vackert hållande om en tv-shops-pryl.

Men nu måste jag skärpa mig igen... Därför lovar jag nu att inte mer bita på naglarna. Så träffar ni mig; "-Upp med händerna, visa naglarna!"

Tv-shop... Here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar