torsdag 30 december 2010

Prästuddens Fynd top 5

Inspireras av Form55 och gör en topplista över årets favoritfynd:


  1. Min två skolplanscher, 75:-/styck och helt överensstämmande med mina intressen!
  2. Klassrums-alfabetet. 25 kronor?! Det är nästan så man smäller av!
  3. Mina vackra kuddar! Inte ens en tia per kudde.
  4. Ett dyrare än mina vanliga fynd blev sido-/soffbordet för 220:-, men ack så det passar in hemma hos oss!
  5. Årets alla lampor, men favoriten är lampan "2-i-1". 50 kronor för den.
  6. Blev en sjätte favorit: mina små växthuskupor. Innan året är slut har jag införskaffat 3 stycken, som hade kunnat reducerats till 2 om inte vänsterfoten för en gångs skull visat lite känsla då foten mjukt smekte ner kupan när den rasade från fönsterblecket.









Sedan måste dottern få lista sitt favoritfynd; och det blir tveklöst sängen. Det har inte gått en dag utan att hon tjatat om att hon ska minsann sova i sin säng. Även om jag skulle vilja mysa med henne i vår säng, så är det stört-omöjligt! Vi får se hur länge det håller i sig.

Utökar Form55's lista och listar mina 5 favorit-shoppingställen:
  1. Knut'n (Norsjö), få ställen som kan peta ner denna från förstaplatsen!
  2. Backlunds i Gnarp (Goa Gerd-Gumman)
  3. Svärfars (ingen riktig loppis, då jag kan tjata till mig sakerna, men VILKA FYND!)
  4. Säcken i Gnarp
  5. Ingen klar femma, många som får samsas (Galejan i Malå, Puls i Lycksele, Kupan i Skellefteå).
Bubblare: Alla auktioner i Gnarpstrakerna.

En sömmerskas våta dröm, kan beskådas hos svärfars!
Nu återstår bara att önska alla läsare, alla som råkat halka in på min blogg, alla släktingar och de som likt mig har telepatiska krafter (är för snål för att använda mina gratis-sms); ett riktigt

GOTT NYTT (FYND)ÅR!

3 kommentarer:

  1. top five was six!

    Mvh Jennifer

    SvaraRadera
  2. Svärfars bor mellan Sundsvall och Hudiksvall. Ska jag be dom koka kaffe? =)

    SvaraRadera