torsdag 25 mars 2010

V-kupan

Skönt att äntligen få ha en kupstorlek större än - (minus)-A-kupa.

Inför jul önskade jag mig en sån där glaskupa att ha som växthus, men trots idoga försök av min kära mor, hittade hon ingen. Eller hon hittade en, sedan veckan därpå när hon skulle köpa den, fanns den inte längre.

Har sedan jul tittat i olika affärer, men det är så krövla dyrt med en glaskupa. Så, i förra veckan hittade jag en värdig substitut på Knut'n:

Det är en kupa i plast, till en sån där klocka som har snurrande kulor under sig. Och nu menar jag ingen manlig pubertetsklocka...

Men att den är i plast stör mig inte, den ska vara växthus till mina kommande humleplantor. Nu gäller det bara att så!

Och priset? Ja, säger jag 5:- så överdriver jag. Fick ett paketpris då jag handlade massa saker, så det är inte många kronor jag la på kupan... Inte så dumt att jag inte fick en kupa i jul trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar