söndag 1 mars 2009

Min egen lilla blomma...

För flera år sedan strosade jag omkring i grannsamhällets second hand-butik. Väldigt bra ställe att hitta böcker, kläder och småprylar. Där handlade jag mycket under min skoltid. Men denna gång kikade jag bland glasen och porslinet, och hittade ett väldigt förtjusande glas. Numera har jag glömt bort vad jag betalde för glaset, men det rörde sig om 5-10:-.

Sedan har det stått i min hylla, och jag har inte direkt tänkt så mycket på det förutom att det är ett väldigt fint glas. Och när jag senare blev med barn och frågan om namn kom på tal så började ett namn kännas mer och mer självklart, om det skulle bli en tjej vill säga.

Väl efter en fruktansvärt snabb förlossning, låg hon där; vår lilla Iris. Bättre namn finns det inte för vår gullunge. Och det var i efterhand jag upptäckte att det på glaset står Iris. Men jag är intresserad av historien bakom glaset; är det en hel servis eller är det one of a kind? Dock kvarstår följande; att glaset är superfint och med namnet Iris, blir det mer värt i mina ögon!

Ett riktigt fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar