måndag 16 mars 2009

Mångbesök och målarpaus

I helgen har det varit fullt hus! Kära Lil' sis' kom hem på ett, allt för sällan återkommande, besök. Sedan kom svärfars på besök, mor och far har även dem sneppe förbi... Sist men inte minst hade "farmor" 75-års-kalas igår. "Farmor" är egentligen min faster som fick bli min farmor-substitut eftersom jag aldrig hann träffa min riktiga. Så igår vid 13-tiden samlades mestadelen av pappas syskonskara och firade jubilaren.

Idag åkte svärfars hem. Snacka om det känns tomt då efter en sån här helg!

På lördagsmorgonen fattade jag återigen tag om penseln och begav mig ner till det påbörjade måleriet av skrutt-ungen. Det är många lager färg som fortfarande saknas, men det börjar ju likna något. Sämsta med oljefärger är att det torkar så långsamt, speciellt om man håller till i en rå källare. Men det kalla stället har visat sig vara en riktigt trevlig plats för diverse hobbies.

Jag har nästan gjort kvisten klar, det fattas några äppelblommor och några duttar färg på vissa blad. Men är för ovanligheten nöjd med resultatet hittills. Jag längtar efter att få börja med ansiktet... Det känns mest spännande om jag lyckas få till det. Jag har alltid varit kääääss på att rita ansikten, och händer (de är OMÖJLIGA!). Sedan lär det bli intressant, för även om jag lyckats få till att ansiktet ser ut som ett ansikte, så kanske det inte blir det minsta likt skrutt...

2 kommentarer:

  1. Tavlan kommer att bli jättefin! Du har ju fått talangen... ;-)


    stor-sis

    SvaraRadera
  2. Ja är också impad av detta inlägg, för att du kallar mig kära lil'sis'.. ^^ hehe.. :D
    And may I add: det finns för få "farmödrar" som a Maj-Britt! :) Hon är f*n bäst! (för att hon alltid bjuder på mat när man hälsar på)

    Lil'sis'

    SvaraRadera