torsdag 26 mars 2009

GIVE ME MONEY!

Min mamma gav mig virus i datorn. Tack mamma...

därför detta uppehåll i skrivandet på bloggen. Så fort jag startar datorn är jag rädd att någon finnig fjortis ska ta över min dator. Men vad har jag egentligen att vara rädd för? Mina bilder är säkra, de finns sparade på två ställen.

Antar att jag är lite skadad efter en händelse som inträffade för herrans många år sedan. Detta skedde medan jag bodde hemma hos mina föräldrar och gick högstadiet i Maaaalå. Internet hade inte gjort något större intryck på mina föräldrar, så ville jag ut på internet var det bara att traska upp till kontoret på slakteriet och sätta sig där. Jag hade gjort upp ett system med en liten låda dit jag la pengar för de min/tim jag satt vid datorn. Det system som sen blev igångsatt innebar att jag bara tog upp en tia och la tillbaka den, så att det klirrade lite och då kände jag mig iaf nöjd. Men saken var den att jag var tungt beroende av ICQ vid denna tidpunkt och som vanligt så fick man idioter på sig. Denna gång var det en liten uppkäftig sak som HELA tiden ville skicka en bild på sig själv. Jag nekade... "-Jo, men kom igen... Titta bara på den..." Och tillsist fick jag nog av muppens tjat och accepterade filen. Bilden var ett program som gav honom tillgång till min dator; han gick in på en knäpp sida och skrev till mig på ICQ: "-Give me money!!!" "-Never!" svara jag....

Snabbt av med datorn, ryckte ur internetuppkopplingen och harhjärte slog... Vad hade jag gjort. På jobbdatorn, där alla viktiga program och filer låg! "-You're dead" var det enda hjärnan kunde kommunicera med.

Men jag ringde en av alla mina kusiner och fick hjälp med hur jag skulle ta bort det. För ibland har jag förmågan att lägga totalt onödiga saker på minnet. Som filnamn när de installeras... Han fick inga pengar!

Ack, lik föronnat, så blev jag infekterad igen! Denna gång av min egen mor! How could she? Som vanligt när det gäller datorer, så är min mamma ganska novis. Och hennes kamera var seriously infected, och när jag satte in minneskortet i min dator = trojansk häst som på ett fat.

Men jag älskar min mor för det, jag är förlåtande (läs långsint).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar