måndag 18 april 2011

Glasklart

Så här innan den stora flytten börjar man fundera: "-Vad har jag för skrot?" Har insett att våra nya garderober kommer snabbt bli överbelamrade och hota husfriden. Därför har vi redan nu börjat undersöka - vad ska sparas, och vad ska återanvändas?

Ett som är säkert: Vi kommer inte att behöva hörnhyllan från Ikea, inte i köket i alla fall. Skönt det! Nackdelen med öppen hylla är allt damm. För låt er inte luras... Jag vet att mitt hus ser nystädat och skinande ut, men era ögon bedrar er. Eller, det är antagligen en allergisk reaktion från alla dammtussar som får era ögon att grumlas (Men räds inte nu, alla som inmundigat diverse dryck hos oss - vi har vanan att skölja ur glasen innan användande).

Ska  först visa året julklapp till sambon, men ska också visa ett kärt glasföremål...

Ett av sex snapsglas. Inköpta på Knut'n för 50:-


Sedan jag såg Pippi och hennes besök på godisbutiken har jag drömt om att en gång få besöka en sådan kiosk. Så för flera år sedan på Galejan hittade jag denna. Tror jag betalade 10-20 kronor för den. Nu är den fylld med härlig saltlakrits, tyvärr äter jag inte godis, så de frestas bara...

Imorgon åker vi upp till Vuoggatjålme, dags att fira Påsk. Så: Glad Påsk på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar