tisdag 8 mars 2011

Sol idag på Solia

Vid 11-snåret klädde sig mamma och dotter, varma chokladen kokad - sådär lagom söt och chokladig och mackorna till mackjärnet förberedda. Vi marscherade över till andra huset och hörde om dom skulle med till vindskyddet. Men icket... De hade dragit igång det stora maskineriet och skulle upp till ortens slalombacke, och vi hängde på.

Där la vi vantarna på det enda vindskyddet och där satt vi resten av dagen. Skönt med väder som tillåter bara täckisar och tjocktröja. Chokladen och varma mackorna tog slut, det gjorde även dotterns krafter. Hon stöp i famnen på mig och vaknade knappt när jag satte henne på bob:en då vi skulle åka hem. Nu ligger hon och sussar så sött på sofflocket.

Jag och Iris fick agera element åt pudeln Zlatan. Han är inte gjord för temperaturer under +18.

Förutom att leva friluftsliv har jag fotat den senaste möbeln. Ett hemmagjort bord från 1963 (enligt signaturen), bordsskivan behöver få sig en omgång av slipen, men det är lätt fixat (a-hum). 80 riksdaler fick jag ge för bordet, och det tycker jag det var värt. Ska fundera om jag ska lägga på mosaik så det blir ändå mer likt mitt lilla soffbord.







Sista bilden är från mitt avokado-projekt. Nu jävlar ska jag få liv i nån av dom!

1 kommentar:

  1. Härligt!
    För Piss-Zlatan som hade ett element alltså:)

    SvaraRadera