onsdag 9 mars 2011

Påskfynd

Förra veckan besökte jag och Erika Knut'n. Hade på förhand hört att de plockat fram påskprylar, så jag såg min chans att fylla på förrådet med härliga fynd.


Mycket riktigt: Jag hittade flera dukar och porslinsfigurer. Allt för det nätta priset; 105 kronor. I priset ingick dessutom en underbar kökshandduk med det roliga namnet: "Räkost", fast läser man ordentligt ser man att den heter Råkost. Men inte lika roligt i mitt tycke.  Dukarna figurerna står på köptes in förra året, och dom skrev jag om här.

Vad ska jag göra med allt påskpynt då? Tja, inte vet jag... Det får väl ligga och gro i påsen i källaren, tills påsken anländer, sedan under några intensiva dagar stå framme (under tiden vi är i fjällen), för att sedan stökas bort utan att jag hunnit titta på dem i mer än 5 minuter. Men det var billigt i alla fall!

Tupparna kostade 30 respektive 25 kronor. Den svarta är helt underbar och den blå har så härliga färger!

En liten symbol för den kycklingmamma jag är, helt klart värt 15:-!

Dukarna en 5:a styck.


5:-!!

"Räkost"
Jag älskar Knut'n!

3 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga påsksaker! Hönan med kycklingarna hade vi hemma när jag var liten, tror jag måste ta och leta fram den! Måste ut på påsk spaning på lokala loppisarna nu!

    SvaraRadera
  2. Å, jag vill också besöka Knut´n

    /Mia ;)

    SvaraRadera
  3. Mia: Ja, har du vägarna förbi Norsjö visar jag dig gärna till Knut'n! =)

    SvaraRadera