lördag 19 mars 2011

Auktionklänning

Igår var det innebandyavslutning, i mångas tycke det bästa med att träna i ett lag. Jag skulle få klä upp mig, och sånt ser jag allvarligt på.

Planerna för kvällen var middag och trivsel, så det var inte frågan om byxor... Här skulle det slås på stort och jag ville lufta benen. Därför fick det bli det senaste auktionsfyndet: en gulsvart klänning (köpt på auktions-site för 142 kronor). Till den hade jag köpt lila strumpbyxor och det enda som saknades var ett lämpligt skärp (I love skärp). Självklart kom jag på att jag saknade skärp under fredagen, så det fanns inte så mycket tid att leta reda på ett. Jag använde en livlina och ringde en vän. Tyvärr kunde min förfrågan besvaras, så jag fick tokköra till Knut'n precis innan stängning och till min lycka hittade jag 3 skärp som kunde passa. 5 kronor per skärp var ett bra pris.

Jag valde det breda skärpet och det blev pricken på i:et.

Redo att åka!

Behöver jag säga att kvällen blev lyckad?

4 kommentarer:

  1. Looking lovley as ever! (undrar om man skriver så..? Äh, du fattar vad jag menar;)

    SvaraRadera
  2. Kläningen va jätte läcker så även hon som bar den.
    Kanon kväll så man undrar varför vi inte gör det oftare.

    SvaraRadera
  3. Så snygg! Både klänningen och bäraren! ;)

    SvaraRadera