söndag 20 mars 2011

Snart förlorar jag oskulden...

Den fysiologiska gick förlorad för x antal år sedan, nu menar jag inte den...

Jag menar den man kan förlora när man börjar sälja sina surt förvärvade fynd på auktions-siter. Ska bli väldigt intressant om mitt skrot kan generera några slantar. Enda orosmomentet är frakt och fraktkostnad, det har jag INGEN aning om hur man sätter. Därför inväntar jag syster Yster som kan hjälpa mig.

Tills dess ska jag visa några fynd jag gjort under veckan.

På onsdagen gratulerade vi en tös som fyllde 1 år, och hennes mamma hade rensat huset på prylar. Paret som sålde huset hade lämnat kvar massa saker som hon nu ville göra sig av med. Och jag hade sedan tidigare lovat att jag kunde förbarma mig över sakerna och lämna in resten till Knut'n. Nu med detta sagt; däremot hade jag föga trott att det skulle vara halva huset som skulle skickas bort. Ovannämnda syster höjde ett ögonbryn när hon såg allt jag skulle ha med mig hem. Men men, lovat är lovat!

Bland hennes saker hittade jag lite smått och gott:

 Två fina glasföremål, tillbringaren är jag stormförtjust i!

 Två fina ramar och en jultomte

 En jul-ljusstake och: Äntligen, en pälsmössa - har letat en länge. Nu vill jag förtydliga att det inte är pälsen som är det viktiga, utan typen av mössa. Hade det varit fuskpäls hade det varit lika bra. Jag får väl ge mössan en värdig begravning dagen jag inte vill ha den längre.


På fredagen åkte jag till Knut'n, först en gång och sedan en gång till (för att köpa skärpen från förra inlägget). Hittade mycket fint:
En söt väggbonad, 30:-, som numera pryder lillskrutts rum.

 En stor och fin duk - SUPER! 10 kronor.

 Fyra stycken hammarplast-äggkoppar: 20:-

Perfekt till påsk!
Hoppas ni haft en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Väggbonaden är helt fantastisk!
    Blev något avundsjuk nu! :)

    Vad gäller priser på tyger jag köper så ligger det oftast mellan 20-75 kronor. På myrorna får man punga ut med mellan 100-250 kr. Kan vara värt det om det är något man verkligen vill ha!
    Men som mest betalar jag oftast 50-75 kronor.

    SvaraRadera