tisdag 30 mars 2010

Pre-Easter

Här kommer lite från mitt påskpyntade bord. Det började med två dukar, den orangea hade jag hittat i syrrans loppis (det vill säga: gratis) och den stora gula duken hittade jag på Knut'n för en spottstyver (den ingick i paketpriset). De två ljusstakarna köpte jag i julas på loppisen i Gnarp, för 10 kronor, och ljusen och vasen (5:-) kommer från Knut'n. Det blev mysigt värre under lördagens Earth Hour, måste nog införa det varje vecka. Detta förslag föll INTE i god jord hos sambon, nog för att han skulle gå med på att släcka ner allt om TVn fick vara på.


Sedan hittade jag en fin rosa duk för 5:- på Knut'n vid ett senare tillfälle (typ dagen efter jag köpte de andra grejerna). Och eftersom ljusstakarna var så rackarns ostadiga, fick jag komma på en annan lösning. och det blev att lägga dukarna bredvid varandra.


Och nu i helgen åkte vi till Skellefteå, och på ICA Maxi var det erbjudande om 2 minipåskliljor för 35:-. Så de fick följa med hem, och fram med mina två favoritkrukor (inköpta på Galejan i Malå). Så nu får det räcka med omöblering av påskpyntet på bordet!

Förresten, jag satte kungsmynta i en liten kruka, och satte den under mitt miniväxthus, och nu har den börjat grodda sig. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar