torsdag 9 juni 2011

A trip to Gnarp and a cold later...

Under långledigheten begav vi oss till sambons rötter. Vi kom fram på torsdagsnatten; 00.00 (ganska precis) och lämnade måndagsmorgon 08.47 (inte precist).


Lyckligtvis hade vi åkt ner just helgen då det skulle vara en storloppis på NIF-gården. Därifrån gick jag med en duk (5:-), en tillbringare (20:-) och ett tårtfat (60:-). Fina saker, men dessvärre känner jag mig lite lurad på tårtfatet - jag tyckte det var underligt att försäljaren hade 5 olika varianter av tårtfat, och de var dessutom så ovanliga. Hon sa till och med att det här var riktiga loppis-fat (men jag skyller på min snor-undanträngda hjärna som inte frågade mer) för jag förstod verkligen inte vad hon menade med loppis-fat... "-Eeeehhh, joooo... Vi är ju på loppis förstår du, därför borde du ju sälja loppis-fat..."


Blommor - såklart!
Det var först senare jag fick höra av andra försäljare att hon gjorde sina egna tårtfat med olika loppis-glas. Lite lurad känner jag mig, men fatet duger - men det fick inte följa med hem till Norsjö, stannar i Raskens. Det innebär att jag får fortsätta hålla ögonen öppna för ett ordentligt tårtfat. (Gluttade in på favorit-loppisen i Gnarp, men hennes fina kakfat var nertagna! DARN!).






Duken var helt i min smak, och även sambon såg skönheten. Tillbringaren, som egentligen är ett mått - men ska tjäna som tillbringare, fick också stanna i Raskens.

Vad var det med förkylning? JO - mitt lilla irritationsmoment i halsen bröt äntligen ut, men så klart vid fel tillfälle... Inte särskilt mysigt att tvingas sitta nerpackad under filtar, snörvla, snora och missbruka nässpray när man vill vara trevlig med familjen. Underlättar ju inte att det är + 30 grader i solen.

Skam den som ger sig!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  2. Ja tack, förkylningen börjar ge med sig (peppar, peppar...)

    SvaraRadera