måndag 13 juni 2011

Prutat och klart!

I fredags besökte vi äntligen Knut'n igen. Det var på tiden! Sambon skjutsade dit mig och lill-tjomp med förmaningen - köp inget för vi har inte med oss några pengar!

Jag hittade en liten kruka (typ 5:-) och två ringar (20:-) till mig och Iris (hade pengar till dessa, men knappt).

Sedan kom sambon och då blev det andra bullar: Han hittade nämligen en hylla (som jag också hade kastat ett getöga på, men inte vågat föreslå) som skulle passa perfekt i Iris nya rum. Lite ny färg och några tapetstuvar på lådorna, blir den nog marvelous!

100 kronor ville dom ha för hyllan, så jag körde stora prut-offensiven och fick det 25:- billigare = kruka, ringar och hylla för 100:-. "-Va? Jag? Snål? Självklart!"

I love doing shame biddings at flea-is...

Visualisera: Vit med Pip-tapet (i turkost, rosa och gult) på framsidan lådorna.

Det stora packar-taberaset har initierats. Hittills bara böcker och DVD-filmer.

Hatthylla till nya huset - blott en Jenny Lind-prydd peng.


Myrten och Kalla, fattas bara något lämpligt till den lilla som blev inköpt i fredags.

1 kommentar:

  1. Klart man ska pruta oavsett hur lite pengar det handlar om. Det är både kul och smart. :)
    Och vilka söta krukor du har!

    SvaraRadera